Frågor och svar
Här hittar du vanliga frågor och svar. Vilka kurser kan du gå hos BYA? Hur får du en kallelse till kursen? Vilken tid startar och slutar kursen?
BYA:s främsta uppgift är att utveckla bevakningsbranschens yrken. Det gör vi genom att slå vakt om och öka bevakningspersonalens kompetens, samtidigt som vi främjar en god arbetsmiljö, i takt med de förändrade krav som ställs av kunder och samhälle. Verksamheten finansieras genom serviceavgifter som fastställs i kollektivavtal mellan Säkerhetsföretagen (Almega) och Svenska Transportarbetareförbundet samt kursavgifter.
BYA har certifierat utbildningsenheten mot standarden ISO 9001:2015 som är en ledningssystemstandard för verksamhetsprocesserna i ett företag eller en organisation. Detta ledningssystem säkerställer att vi ständigt förbättrar och anpassar vår verksamhet för att möta medlemmarnas/kundernas behov.
BYA har till uppgift att:
Vår värdegrund
Vår värdegrund ska genomsyra hela verksamheten, hela tiden.
Här hittar du mer information om BYA, våra medarbetare och medlemsföretag!
Här hittar du vanliga frågor och svar. Vilka kurser kan du gå hos BYA? Hur får du en kallelse till kursen? Vilken tid startar och slutar kursen?
Här hittar du information om hur du kan kontakta oss och hitta till BYA.
BYA värnar om din personliga integritet. Denna integritetspolicy förklarar hur BYA samlar in och använder dina personuppgifter. Den beskriver också dina rättigheter gentemot oss och hur du kan göra dina rättigheter gällande. Du kan alltid kontakta oss vid frågor kring integritets- och dataskydd genom att skicka ett e-postmeddelande till oss på dataskydd@bya.se
Här kan du läsa mer om våra medarbetare på BYA.
Bevakningspersonalens viktigaste verktyg ägs av bevakningsföretagen genom arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet.
BYA har certifierat utbildningsenheten mot standarden ISO 9001:2015 som är en ledningssystemstandard för verksamhetsprocesserna i ett företag eller en organisation. Detta ledningssystem säkerställer att vi ständigt förbättrar och anpassar vår verksamhet för att möta medlemmarnas/kundernas behov.